X
تبلیغات
عرفان حقیقی در اسلام - عرفان حسینی وعرفان های کاذب:
» مراقبات ماه جمادى الثانی
» ملکوت آسمان ها و زمین بدست چهارده معصوم است
» ماه جمادی الاولی و اعمال عبادی آن
» مراقبات ماه ربیع الاخر
» توصیه های عارفان در ماه ربیع الاول
» رحلت پیامبر نور و رحمت تسلیت باد
» صحیفه سجادیه مناجات عرفانی در خلوتگاه انس
» دیدگاه عارفان درباره امام حسین(ع) قطب عالم عرفان
» عید غدیر خم عید امامت وولایت برهمه شیعیان مبارک باد
» دحو الارض به روایت یک عارف
درباره ما

باید توجه داشت که گرچه اصل وحقیقت عرفان امری متعالی ومطلوب ودرراستای تکامل انسان وبلکه حقیقت کمال اواست ؛ ولی این مسأله نباید موجب گردد که تصور کنیم همه کسانی که به این نام شناخته ودراینراه دیده می شوند به زلال حقیقت وروح عرفان ومعنویت دست یافته اند .بنابراین باید بسیارمراقب باشیم تا نام ها وعناوین ، مارافریب ندهند .هرجا اسم عرفان وعارف وسیر وسلوک هست ، معلوم نیست ازحقیقت عرفان نیز خبری باشد .کم نبوده ونیستند کسانی که گر چه درنیت خویش برای سیروسلوک صادق بوده اند ؛ ولی دراثر عدم آشنایی با معیارهای عرفان حقیقی ،به دام منحرفان ومدعیان دروغین افتاده ا ند وبه جای سیر الی الله دربیراهه های گمراهی وانحراف گرفتار آمده اند .
پیوندهای روزانه
دیگر امکانات

 

پیوندهای وبگاه
» خرقه پشمينه-صوفيه
» عرفان حقیقی
» عرفان حقیقی،عرفان دروغین
» علم وعرفان
» علامه حسن زاده
» محاکمه (نقد فرق انحرافی)
» پرسمان
» تفسیر کامل قرآن
» مرکز فرهنگ ومعارف قران
» حوزه علمیه قم
» همه چیز درباره آیت الله بهجت
» برای همه مفیده
» امام عصر ونشانه های ظهور
» ما چند نفر
» استاذنا
» شهر من اینجا نیست
» درمان باطب سنتی
» قالب وبلاگ های مذهبی
» پاسخگویی به شبهات مهدوی
» عارفان وعرفان حقیقی
» گوهر انسانیت !!!!!!!
» صالحین بندرگز
» عطر جمعه -ازنا
» بچه های قلم
» اخبار مهدوی
» تاریخ وآینده :
» یاس کبود :
» هیئت مهدی جان :
» کریم اهل بیت (امام حسن مجتبی (ع))
» سایت خبری طلبه بلاگ :
» منبع بزرگ مذهبی :
» منتظر قائم :
» زنان :
» خداکند که بیایی :
» تلنگری برروح
» مشکاة
» دوستان شهید من
» گعده طلبگی
» دبیرستان 17 شهریور 2 قم
» اعتقادی ؛علمی
» درانتظار گل نرگس
» مسافر کعبه :
» پایگاه تحلیلی ازنا خبر
» مهندس طلبه :
» خانه قرآن شاه نجف گرجی :
» افسران جنگ نرم :
» پناه دل :
» ازعلی آموز اخلاص عمل
» دختر چادری
» شاید شب :
» مدرسه راهنمایی سید المرسلین 2
» بانوان :
» مه رویان بوستان خدا :
» کتابخانه طهور
» بصیرت آخرالزمانی
» طریق الی الله
» موسسه جهانی سبطین
» بنیان مرصوص
» زایر حاجی واعظی (عالم عامل )
» پایگاه خبری نوظهور 24
» روزشمارظهور
» سلام همراز (مشاوره کاشان )
» یاضامن آهو
آرشیو مطالب
موضوعات مطالب
» عرفان مثبت وعرفان منفی :
» عرفان عملی :
» حالات عارفان حقیقی :
» دستورالعمل های عارفان شریعت محور (4)
» عرفان حقیقی دردعای عرفه :
» قرآن کریم مرکز همۀ عرفانها:
» ماه محرم ماه خون وقیام :
» امام علی علیه السلام درنگاه اهل سنت :
» اغراض گوناگون رهپویان عرفان حقیقی :
» لزوم تقید به شریعت درعرفان حقیقی :
» تفاوت زن ومرد :
» مبانی عرفان وتصوف :
» اندیشه های عرفانی امام خمینی «قدس سره»:
» محور عرفان حقیقی :
» دستورالعملهای سلوکی عارفان شریعت محور(5)
» شادی ونشاط ازمنظراسلام
» عید ازمنظرعارفان :
» ثمرات عرفان حقیقی :
» دینداری درعصر غیبت :
» معیارشناخت عرفان حقیقی ازدروغین :
» اعتکاف عملی عارفانه :
» زبان عرفان چه نوع زبانی است .
» ویژه نامۀ شهادت صدیقة الشهیدة سلام الله علیها :
» سيماى مهدى (عج) از منظر عرفان حقیقی :
» ریشه واسا س عرفان حقیقی :
» مناجات هاي عرفانی امام خمينی (قدس سره )
» ویژه نامۀ ماه رجب المرجب :
» عارف کیست ؟
» عرفان حقیقی وعشق مجازی :
» دستورالعملهای عارفان شریعت محور (6)
» عارف جهنم و بهشت را در همین دنیا می بیند
» ویژه نامۀ ماه مبارک رمضان :
» عرفان و عبادت در سيره پيامبراعظم(ص)
» دانش اندوزی درسیرۀ امام صادق علیه السلام :
» نظام اخلاقی ورفتاری درحوزه :
» ابعاد عرفان علوي:
» از عرفان عرفات تا عرفان حماسى :
» حضرت سید الشهداء آیت عبودیت وعرفان
» دستورالعملهای سلوکی عارف شریعت محور (7)
» دوتوصیۀ اخلاقی ازرهبر معظم انقلاب:
» پیامبر وشناخت خدا :
» عرفان مثبت ومنفی ازنظر علامه جعفری قدس سره
» عیدنوروز وآداب میهمانی :
» عشق وعبادت :
» مقام معلم :
» حضرت زهرا(س) مظهرعفت و صلابت
» عرفان بي دين يا دين بي عرفان
» ویژگی های عرفانی امام خمینی (رحمة الله علیه )
» اعتکاف فرصتی برای خود سازی وکنترل نفس
» عرفان واهل بیت علیهم السلام :
» نیمه شعبان؛ شب عبادت وتبلور میلاد عبودیت حقیقی
» دستورالعملهای سلوکی عارفان شریعت محور(8)
» ماه رمضان درنگاه عارفان حقیقی :
» راه رسیدن به عرفان و شناخت خداوند
» مواعظ اخلاقی امام صادق علیه السلام
» زن درنگاه عارفان :
» اسرارعرفانی حج درکلام امام زین العابدین (ع)
» خصوصیات وویژ گی های عید غدیر خم
» معنای فيزيكی «نور النور» در عرفان اسلامی
» پیام های عرفانی عاشورا :
» مایه های عرفان اسلامی :
» عرفای حقیقی :
» اربعین درکلام عارفان :
» انتظارات امامان ازشیعیان
» ازچه موقع تصوف وعرفان وارد اسلام شد ؟
» مراحل و منازل سير و سلوك عرفا
» در «نوروز» چه باید کرد؟
» مقام عرفانی وعبادی حضرت زهرا (س)
» انسان‌پروري و جامعه‌سازي عارفان حقیقی
» عرفان یافتنی و عرفان بافتنی
» ایام البیض
» جایگاه و ویژگی ماه شعبان
» نیمه شعبان ازمنظر عارفان
» علل گرایش افراد به فرقه های نوظهور
» چگونه به استقبال ماه ضيافت الهى برويم ؟
» حقیقت شب قدر به مذاق اهل عرفان
» آسیب‌های خانوادگی در آخرالزمان
» عرفان‏ دینی ،عرفانی متشرعه
» روش زدودن حجابها ازچشم دل
» خدادرعرفان عرفه
» جنبه توحیدی وعرفانی حادثه کربلا
» 12 نكته اخلاقي از شیخ رجبعلي خياط (ره)
» پیروان واقعی پیامبر (ص)
» زملک تا ملکوت
» دعاى هنگام تحويل سال
» سوخته عشق الهی
» تفسیر دعای ماه رجب
» بعد اخلاقی عرفانی امام خمینی
» کمال انسان ازمنظر عرفان
» مهدویـت وانتظـار درکـلام عرفـا
» اثر گناه در محروم کردن انسان از عبادت
» اصول نجوای عارفان در کلام امام صادق (ع )
» دحو الارض به روایت یک عارف
» دیدگاه عارفان درباره امام حسین(ع) قطب عالم عرفان
» صحیفه سجادیه مناجات عرفانی در خلوتگاه انس
» توصیه های عارفان در ماه ربیع
» مراقبات ماه ربیع الاخر
» ماه جمادی الاولی و اعمال عبادی آن
» ملکوت آسمانها و زمین به دست چهارده معصوم است
» مراقبات ماه جمادی الاخر
» شاخصه های عرفان ناب شیعی
» ویژگی های عرفان های کاذب
» تعریف لغوی واصطلاحی عرفان
» عرفان واقعی درکلام علی (ع)
» عرفان حسینی وعرفان های کاذب
» مقدمه:
» مشخصه های عارفان حقیقی:
» عرفان وحقیقت
» مشخصه های عارفان کاذب ودروغین :
» مولوی وعرفان حقیقی :
» دستورالعمل های سلوکی عارفان شریعت محور (1)
» عرفان حقیقی وخدا:
» عرفان حقیقی وعشق:
» دستورالعمل های سلوکی عارفان شریعت محور(2)
» دعای عرفه دعای عارفین حقیقی
» عرفان امام خمینی (ره)برگرفته از عرفان ناب :
» مهم ترین دستورالعمل های سلوکی عارفان شریعت محور(3)
» شاخصه های عرفان اسلامی وراستین (حقیقی)
» راه نیل به مقامات عرفانی :
» ویژگی های عرفان های نوظهور :
برچسب‌ها
عرفان حسینی وعرفان های کاذب:
+ نویسنده بهروز در سه شنبه یکم بهمن 1387 |

یعنی انسان ها یا برادردینی تواند ویابرادرخلقی تو.                   

درعرفان حسینی باید دغدغه مند همه انسان هابود.عرفان

خدامحورازخلق وجامعه غافل نیست .عرفانی که دردخدادارد

ازدردخلق داشتن حذر ندارد .علامه محمد تقی جعفری می گوید:

«ادعای دعرفان بابی اعتنایی به انسان ها،مساوی ادعای عرفان

 بابی اعتنایی به خداوند ذوالجلال است »عرفان الله ص84

جای بسی تأسف است که عرفان مخصوصاً موقعی که اصطلاح

تصوف به آن پوشیده می شود،تنها برای برکنارساختن فرد از

جامعه استخدام می شود.گویی موقعی به مقام والای عرفان

 نائل می گرددکه ازدیگر انسان هاقهرکرده باشد.

 3-عرفان حسینی ،پویا وحماسه ساز؛عرفان های کاذب

،تخدیری:

عارف هرآنچه رامانع وحاجب تجلی وتذکر اسماءخداوند تبارک

 وتعالی باشد،ناخوشایند میدارد وبه جهاد باآن می پردازد.عرفان

 اسلامی عرفانی پویاست وانسان رابه مقابله باظلم وملایمات

 فرامی خواند ولی معنویت های نوپدید،روحیه انفعالی راتوصیه

 میکند. ازاین روست که بیشتر رهبران این ادیان ،با

صهیونیست ها تعامل ورفت وآمددارند.اینکه دالایی لاما برترین

 نشان افتخار آمریکاراطی مراسمی درکنگره دریافت می کند

وبرنده جایزه صلح نوبل میشود دراین راستا قابل تفسیر است .

 ولی عرفان اسلامی باسیاست عجین است .درمکتب عرفانی

 امام  حسین علیه السلام است که عارفی سیاست مدارو

سیاست مداری عارف چون امام خمینی تربیت میشود.دشمن

 ازاین نوع عرفان که موقعیت اورابه خطر می اندازد درهراس است

 .ومعنویت حسینی هرگونه آرامش روان رادرسایه عزت مطلوب

 میشمارد.

 4-عرفان حسینی،حاوی لذت های معنوی؛عرفان های کاذب ،

حاوی لذت های مادی:

 درادیان جدید لذت تنها با محورانسان قابل تفسیر است آن

هم انسان مادی ،لذا یکی ازابزار های رسیدن به آرامش را،

لذت جنسی معرفی می کنند.مثل شیطان پرستی ،ویادر

مکتب عرفانی  اوشو، معرفت ازعشق پدید می آید وسکس

بزرگترین مدیتیشن است .چراباید جوان ایرانی دنباله رو

«اوشو»باشد؟کسی که آن قدربه فساد اخلاقی مبتلاشد

 که اورادرسال 1985 ازآمریکا هم بیرون کردند.ولی درمکتب

 امام حسین شادی هم رنگی معنوی دارد.بُریرشب عاشورا

شادمان بود ومی خندید .و«وهب»شب اول ازدواج خودرادر

کربلا سپری کرد .درعرفان حسینی ،حتی گریه هم شادمانی

می آورد ،به فرموده پیامبر ،چشمی که درعزای حسین بگرید

 ،درقیامت خندان وشادمان است .لذت درعرفان حسینی ،

بامناجات همراه است ولی درعرفان های جدید باموسیقی

 های تندومبتذل .

 5-عرفان حسینی ،خدامحور ؛عرفان های کاذب ،غیر الهی :

 خدادرعرفان امام حسین علیه السلام موج می زند .که نمونه

 آنرادردعای عرفه می بینیم .آن حضرت درحادثه عاشورا همواره

درپی کسب رضایت الهی بود.وبرخداتکیه داشت .وامید نصرت

 فقط ازدرگاه الهی داشت .ولی عرفان های مدرن وپست مدرن

،بدون اعتقاد به خداوشریعت می خواهند به انسان معاصر،نشاط

وآرامش راارمغان دهند.درصورتی که به فرموده قرآن ،آرامش تنها

درآستان ایمان واقعی میسر است (انََّ الَذِینَ قالوُا رَبُّنَا اللهُ ثُمَّ

استَقامُوا فَلاخَوفٌ عَلَیهِم وَلاهُم یَحزَنوُن َ) احقاف 13

محققاًکسانی که گفتند:پروردگار ما خداست ؛سپس ایستادگی

کردند،بیمی بر آنان نیست وغمگین نخواهند شد.

 نتیجه :باشناخت بعضی ازتفاوت های عرفان حسینی ،درمقابل

 عرفان های کاذب ،امیدواریم که همواره  مااز پویندگان عرفان

 واقعی باشیم وبه آن عمل کنیم .

                                                انشاءالله

تمامی حقوق مادی و معنوی این وبگاه محفوظ و متعلق به مدیر آن می باشد و کپی برداری از مطالب تنها با ذکر منبع مجاز است...